Tijdelijke pas, snel weer pinnen

Niet leuk: je SNS Wereldpas is kwijt, kapot of gestolen. Om gewoon te kunnen pinnen terwijl je op je nieuwe pas wacht, is er de SNS Servicepas. Dat is een tijdelijke pinpas die je ophaalt bij een SNS Winkel in de buurt.

Regel dit eerst
Geef aan ons door dat je pinpas kwijt of gestolen is en vraag dan ook meteen een nieuwe pinpas aan.


Pinpas kwijt, kapot of gestolen

Zo krijg je een tijdelijke pas

  • Ga met je paspoort, ID-kaart of rijbewijs naar een SNS Winkel in de buurt en vraag om een tijdelijke pas. Ben je nog geen 14 jaar en heb je nog geen paspoort of ID-kaart? Dan moet een wettelijk vertegenwoordiger (meestal 1 van je ouders) mee. Heb je even geen ID-bewijs, bijvoorbeeld omdat deze (ook) gestolen is? Neem dan een proces-verbaal of een bewijs van aangifte mee, plus je digipas.
  • De winkelmedewerker maakt een tijdelijke pas voor je aan en zet daar geld van je eigen betaalrekening op. Voor de veiligheid kan dat niet meer dan € 500 zijn.
  • Met deze pas kun je pinnen totdat je je nieuwe SNS Wereldpas in de brievenbus krijgt (meestal binnen 3 werkdagen).
  • Afschrijvingen van je tijdelijke pas houd je hier in de gaten. Of bel 030 – 633 30 51. Houd dan je pasnummer en de toegangscode bij de hand.
  • Heb je je nieuwe SNS Wereldpas? Dan storten we het geld dat nog op je tijdelijke pas staat binnen 30 dagen terug op je betaalrekening. Wil je niet zo lang wachten? Bel dan de SNS Klantenservice 030 - 633 30 00 of ga naar een SNS Winkel. De tijdelijke pas wordt na 30 dagen geblokkeerd.

Is ook je SNS Servicepas kwijt, kapot of gestolen?

Bij verlies of diefstal moet je je tijdelijke pas meteen blokkeren. Dat kan op 3 manieren:

  • Bel SNS Klantenservice op 030 - 633 30 00.
  • Ga naar de SNS Winkel.
  • Log hier in en regel het online

We blokkeren ’m dan meteen. Het geld boeken we binnen een paar dagen terug naar je betaalrekening.

Haal je tijdelijke pas nu op

Haal je tijdelijke pas nu op

Zoek een winkel bij jou in de buurt.

Terug naar boven