Veelgestelde vragen over de overstaphulp

Hier zie je een overzicht van de meest gestelde vragen over de overstaphulp.

1. Is het wel veilig om mijn transactiegegevens te downloaden van m’n andere bank?

Ja, maar zorg er wel voor dat je het bestand met de gegevens van je andere bank na gebruik van je computer afhaalt.

2. Hoe zorgen jullie dat het veilig is?

De gegevens die je uploadt worden alleen gebruikt om je gegevens in je adresboek bij ons te vullen en voor je recente overzicht van bijschrijvingen en incasso’s. De gegevens worden 13 maanden bewaard. Verder gebruiken we ze nergens voor. We zorgen ervoor dat je veilig kunt internetbankieren en we gaan vertrouwelijk om met je gegevens. Daarover lees je alles in de Voorwaarden Mijn SNS en in ons Privacy- en Cookiereglement. Kijk ook wat je zelf kunt doen om veilig om te gaan met je gegevens. Lees onze 5 veiligheidsregels eens door.

3. Hoe werkt het?

Je kunt alleen transactiegegevens downloaden van Rabobank, ABN AMRO en ING.

  • Je downloadt zelf je transactiegegevens bij je oude bank.
  • Je slaat ze op je computer op.
  • Je uploadt het bestand met de gegevens van je andere bank in Mijn SNS.
  • In Mijn SNS kies je welke rekeningnummers je wilt opslaan in je adresboek bij ons.
  • Daarna haal je het bestand met de gegevens van je andere bank weer van je computer.

4. Mag het wel van de andere bank?

Ja, dat mag. De gegevens die je downloadt zijn van jou, niet van de bank. Ook je adresboek is van jou. De andere bank biedt de service om je gegevens te downloaden.

5. Hoe betrouwbaar zijn de transactiegegevens van m’n andere bank?

Een organisatie of persoon die je in je adresboek hebt, kan natuurlijk op elk moment van rekeningnummer veranderen. Daarom is het verstandig om regelmatig te controleren of de adressen in je adresboek nog kloppen. Nu je toch bezig bent met je nieuwe adresboek bij ons, kun je die check meteen even meenemen.

6. Waarom bieden jullie deze service?

We vinden dat het overstappen tussen banken makkelijker moet. Daarom zorgen we voor diensten die het mensen makkelijk maken om over te stappen.

7. Kan andersom eigenlijk ook? Dus mijn adresboek van SNS overzetten naar een andere bank?

Dat weten we niet. Dit is een service in Mijn SNS. Misschien bieden andere banken een vergelijkbare dienst aan. Vraag er eens naar bij je andere bank.

8. Kan ik op ieder apparaat (tablet, pc, smartphone?) m’n adresboek vullen?

Je adresboek vullen kan alleen in je online bankomgeving: Mijn SNS. Dat kan op je tablet of pc. Het kan niet met de SNS Mobiel Bankieren app.

9. Moet ik hiervoor inloggen in Mijn SNS?

Ja, om je adresboek te vullen moet je inloggen in je online bankomgeving: Mijn SNS.

10. Hoe lang duurt het voordat ik m’n adresboek bij jullie heb gemaakt? Is het niet veel gedoe?

Het scheelt je juist gedoe: je klikt aan welke rekeningen je aan je adresboek wilt toevoegen en dan staan ze er in. Je hoeft dus niets over te typen.

11. Wat levert het me op?

  • Van bank veranderen gaat soepeler.
  • Je vult je adresboek bij ons zonder gedoe. Je hoeft niks over te typen.
  • Je hebt minder kans op verkeerde of verouderde rekeningnummers in je adresboek.
  • Je hebt een handig overzicht van je recente bij- en afschrijvingen.
  • Je ziet meteen welke organisaties bij jou automatisch incasseren en welke bedrijven en personen geld op je betaalrekening bijschrijven.

Start de Overstaphulp

Start de Overstaphulp

Dan is overstappen nóg makkelijker.