Wat vragen klanten ons hierover?

Waarom kan ik nu van deze functie gebruikmaken?
Omdat er in de loop van 2018 een nieuwe wet ingaat: PSD2. Hierdoor kun je andere bedrijven en banken toegang geven tot je betaalrekening. Ze kunnen dan in opdracht van jou je betaalgegevens ophalen. Op die wet zijn we ons nu aan het voorbereiden.

Waarom kan dit alleen met betaalrekeningen van ASN Bank en RegioBank?
We bereiden ons voor op de wet PSD2 samen met de andere bankmerken van de Volksbank. Dus samen met ASN Bank en RegioBank. Daarom kun je al voor de wet ingaat de betaalrekening die je hebt bij ASN Bank of RegioBank in onze app zien. En als de wet straks ingaat, bekijken we of je ook rekeningen kunt toevoegen die je hebt bij een bank die niet onder de Volksbank valt.

Kan ik geld overboeken van een betaalrekening die ik heb toegevoegd aan SNS Mobiel Bankieren?

Nee, dat kan niet. Je kunt alleen de gegevens bekijken die horen bij de andere betaalrekening.

Kan ik de bij- en afschrijvingen van de toegevoegde betaalrekening in een categorie indelen voor inzicht in mijn uitgaven?
Dat kan nu nog niet. Als dat wel kan, laten we je dat natuurlijk weten.

Kan ik zoeken in de bij- en afschrijvingen van de toegevoegde betaalrekening?
Dat kan nu nog niet. Als dat wel kan, laten we je dat natuurlijk weten.

Ik wil geen betaalrekeningen van ASN Bank of RegioBank in SNS Mobiel Bankieren zien. Kan ik de functie uitzetten?
Dat hoeft niet, want daarvoor moet je de betaalrekening die je bij ASN Bank of RegioBank hebt eerst instellen. Dat regel je in de app van die bank. Stel je de rekening niet in? Dan kun je die ook niet aan SNS Mobiel Bankieren toevoegen.

Ik wil mijn betaalrekening bij SNS niet laten zien in de app van ASN Bank of RegioBank? Kan ik dat voorkomen?
Je kunt niet zomaar de betaalrekening die je bij ons hebt, laten zien in de app van ASN Bank of RegioBank. Daarvoor moet je de rekening eerst instellen. Standaard staat die mogelijkheid dus uit. Dat kun je checken in SNS Mobiel Bankieren onder ‘Beheer’ en ‘Toegang andere partijen’. Staat daar het schuifje dicht? Dan kun je de betaalrekening die je bij ons hebt niet in de app van ASN Bank of RegioBank opnemen.