Veranderingen in Mijn SNS Beleggen

Gebruik je Mijn SNS Beleggen? Dan heb je een e-mail van ons gekregen waarin stond dat Mijn SNS Beleggen nu onderdeel is van Mijn SNS.

Wat er precies is veranderd

Beleggen met Mijn SNS is nu nog makkelijker. Hieronder vind je veelgestelde vragen over de veranderingen. Heb je een andere vraag?

Wat klanten ons vragen

Hoe kan ik mijn beleggingen bekijken?

Log in bij Mijn SNS en klik in het linkermenu op ‘Portefeuilleoverzicht’. Je kunt ook via het menu rechts van je beleggingsrekening naar dit overzicht gaan.

Wanneer kan ik de nieuwe koersen en uitgevoerde orders zien?
Op een beursdag tussen 10 en 12 uur. Je vindt dit in je portefeuilleoverzicht.

Kan ik mijn verzonden orders nog verwijderen?
Ja, dat kan als een order nog ‘in afwachting’ is. Dat is op een beursdag tot 15 uur. Daarna is de order verstuurd naar de beurs en kun je hem niet meer verwijderen of aanpassen.

Mag ik roodstaan op mijn beleggingsrekening?
Nee. Gebeurt dit toch, bijvoorbeeld omdat er niet genoeg geld op de rekening staat om je servicekosten te betalen? Dan plaatsen we de beursdag erna een verkooporder. Deze order heeft dezelfde waarde als je roodstand. We verdelen het bedrag gelijk over de fondsen waarin je belegt.

Waar staat mijn totale rendement?
Je rendement vind je in het uitklapmenu bij ‘Historie’ in je ‘Portefeuilleoverzicht’.

Heb je een andere vraag?

Gaat er nog meer veranderen?

Ja, deze aanpassingen en verbeteringen zijn een belangrijke eerste stap, maar we nemen nog meer onder handen. De komende tijd gaan we hiermee aan de gang:

  • Vanaf januari zie je in je portefeuilleoverzicht per fonds wat het procentuele jaarrendement is.
  • Bij je periodieke orders kun je binnenkort ook zien in welke maand deze de volgende keer wordt ingevoerd. Nu zie je alleen de dag waarop dit gebeurt.
  • De waarde van je beleggingen in het overzichtsscherm kan achterlopen op je portefeuilleoverzicht dat altijd actueel is. Dit lossen we binnenkort op.

Nieuwe voorwaarden

Ook in de voorwaarden is er wat veranderd. Dit zijn de belangrijkste wijzigingen:

  • Tot nu toe liepen je orders en de administratie via Stichting SNS Beleggersgiro. Doordat de wetgeving over de bescherming van beleggingen in fondsen is veranderd, is die tussenschakel niet meer nodig. Overal waar de Beleggersgiro in de voorwaarden voorkwam is deze verwijderd.
  • Heb je SNS Doelbeleggen? Dan betaal je elk kwartaal servicekosten over je beleggingen. Vanaf 2018 innen we deze kosten van het spaardeel van je beleggingsrekening. Pas als er niet genoeg geld op de rekening staat, verkopen we een deel van de belegging om de servicekosten mee te betalen..
  • Op de rekeningafschriften van de beleggingsrekening staat voortaan ook de informatie over de effectennota’s. Je ziet in één oogopslag je transacties en veranderingen in je spaarsaldo. Je krijgt geen aparte effectennota’s meer.
  • De orderverwerking gaat iets anders. Plaats je bijvoorbeeld op hetzelfde moment een verkoop- en aankooporder? Dan ronden we eerst de verkoop af en voeren daarna de aankooporder uit.

Bekijk alle voorwaarden:

Heb je een andere vraag?

Heb je nog een vraag?  Neem dan contact op: 030 - 633 30 00. We helpen je graag.

Hulp nodig?

Hulp nodig?

Neem dan contact met ons op. We helpen je graag.
Terug naar boven