De browsers die u gebruikt wordt niet meer ondersteund.
Toegang via Windows XP met Internet Explorer 8 of lager wordt per 10 mei 2015 beëindigd.

Kijk hier voor meer informatie.


Zoek een winkel of geldautomaat

Zoek je een SNS Winkel of geldautomaat bij jou in de buurt? Of wil je de openingstijden van een SNS Winkel weten?


Bel ons particulier:

030 - 633 30 00


Bel ons zakelijk:

030 - 633 30 02


Locatie maakt verschil

Locatie maakt verschil

De prijs van iets is soms lastig vast te stellen. Dat komt meestal omdat allerlei minder zichtbare zaken een rol spelen. Daar is interessant onderzoek naar gedaan. Een prachtig voorbeeld is een experiment van de Washington Post.

Een jongeman met spijkerbroek, T-shirt en baseballpetje stapt een metrostation binnen. Hij pakt zijn viool en legt zijn open vioolkoffer voor zich met wat kleingeld erin. Vervolgens speelt hij zo’n drie kwartier klassieke stukken, terwijl er meer dan duizend mensen voorbij lopen. De opbrengst bedraagt zo’n 32 dollar. Had deze jongeman in een concertzaal gestaan, dan had dat een veelvoud opgeleverd. En het had ook prima gekund, want het gaat om niemand minder dan Joshua Bell, een van ’s werelds grootste violisten. De viool die hij in de metro bespeelde, was een Stradivarius uit 1713 ter waarde van 3,5 miljoen dollar.

Volgens een oude makelaarswijsheid bepalen drie criteria de waarde van een huis: locatie, locatie en locatie. Net als bij de vioolmuziek. Zo wordt een mooi huis met weinig groen in de omgeving en veel rommel op straat minder gewaardeerd dan dezelfde woning in een schone buurt met veel groen. En de woningmarkt zelf is eigenlijk ook een locatie die de prijs beïnvloedt: sinds de kredietcrisis is de waarde van huizen sterk gedaald. Gelukkig horen we de laatste tijd steeds meer positieve geluiden.

In oktober zijn ruim 16 procent meer woningen verkocht dan in dezelfde periode vorig jaar, blijkt uit cijfers van het Kadaster. Volgens de Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM) nam het aantal transacties in het derde kwartaal van 2013 toe met een kleine twintig procent t.o.v. hetzelfde derde kwartaal in 2012. Als redenen worden genoemd dat de bodem in zicht lijkt, consumenten meer vertrouwen krijgen en dat de prijzen en rente zo ver gedaald zijn dat kopen interessant wordt. Er gloort hoop. We staan nog niet in de concertzaal, maar we lijken wel op weg naar de uitgang van de metrobuis.

In de SNS Winkel vertellen we je graag alles over onze hypotheken. En reken maar, ook hier maakt ‘locatie’ verschil: een eerste gesprek bij ons is gratis en we zijn trots op de scherpe rente die we je kunnen bieden. Kijk snel op snsbank.nl!