Tip
IBAN-Naam Check werkt het beste als je voorletters en achternaam invoert.
De IBAN-Naam Check werkt als je euro's overmaakt. Wijkt de naam die je invult af van de naam die hoort bij het rekeningnummer? Dan waarschuwen we je met een melding. Je kiest zelf of je het geld alsnog wilt overmaken, de gegevens aanpast of dat je de overboeking toch niet wilt doen. We doen achteraf geen naamnummercontrole.
Voorkom dat anderen een melding krijgen dat je bedrijfsnaam niet overeenkomt met je rekeningnummer. Dit doe door je bedrijfsnaam te controleren in Mijn SNS Zakelijk. Klopt ’t niet? Geef het dan simpel online door.
Lijkt de naam van de rekeninghouder die je invult erg op de naam die bij ons bekend is? Dan laten we die naam zien. Is deze persoon inderdaad de rekeninghouder die je bedoelt? Dan kun je de naam eenvoudig overnemen.
Lijkt de naam van de rekeninghouder die je invult niet op de naam die bij ons bekend is? Dan vertellen we je dat deze naam niet hoort bij het rekeningnummer. We geven je dan geen andere naam. Neem contact op met degene naar wie je het geld wilt overmaken.
Vraag of je de juiste naam gebruikt en pas de overboeking aan als dat nodig is. Weet je zeker dat de naam die je invult hoort bij het rekeningnummer? Dan mag je kiezen om de melding te negeren en de overboeking gewoon te doen.
Kunnen we geen IBAN-Naam Check doen, dan laten we je dat weten. Let dan zelf goed op of je de juiste naam bij het rekeningnummer invult.
IBAN-Naam Check werkt het beste als je voorletters en achternaam invoert.
De IBAN-Naam Check wordt niet altijd gedaan. Zoals bij:
Toch een verkeerde overboeking gedaan? Neem dan contact met ons op: 030 – 633 30 00. We helpen je graag verder.
De IBAN-Naam Check geeft nooit een naam als alleen het rekeningnummer is ingevuld. Hiermee zorgen we ervoor dat niemand op deze manier achter een naam kan komen. Pas als je ook een naam invult die heel erg lijkt op de naam van de rekeninghouder? Dan zie je een naamsuggestie.